donderdag 9 januari 2014

Good Sports: Rotterdam Running Crew




Woensdag was het zover: de derde edititie van Rotterdam Running Crew. Het stond al een tijdje op mijn planning om mee te doen, maar helaas stond mijn agenda het steeds niet toe. Gelukkig had ik afgelopen woensdag eindelijk tijd om aan te haken.


De Rotterdam Running Crew is een particulier initiatief van een aantal trainers die het leuk vinden om te rennen en anderen daarvoor willen enthousiasmeren. Via Social Media als Facebook en Twitter roepen ze hun stadsgenoten op zich te verzamelen voor een unieke running experience. De trainers houden van Rotterdam en nemen je dus graag mee naar echte Rotterdamse plekken om daar hard te lopen terwijl je geniet van de inspirerende omgeving.

Je kunt afstanden lopen van 3, 6 of 9 kilometer, beginner of gevorderde, voor elk wat wils dus. De afstanden worden afgewisseld met oefeningen, zoals een aantal versnellingen, traplopen, squats en lunges.

Ik heb er voor gekozen om de 6 KM te lopen omdat ik niet helemaal wist wat ik er van kon verwachten. Uiteindelijk bleek de 6 KM wat langer te zijn, rond de 7,8 KM, maar mij viel het reuze mee, je loopt niet heel hard omdat je met zo'n grote groep toch niet echt snelheid kunt maken en doordat er een paar keer wordt gestopt voor de oefeningen, rust je ook wat uit. Ik vond het absoluut leuke ervaring en ga zeker proberen er de volgende keer weer bij te zijn!

Een leuke bijkomstigheid was dit keer dat Stephanie Louwrier van BNN aanwezig was voor opnames voor #desocialclub. De uitzending geeft een zeer goed beeld van de avond:



Jaja en ook ik was in beeld.... mijn one second of fame op nationale TV wil ik jullie natuurlijk niet onthouden: ja je ziet het goed, die lichtblauwe trui.... That's me!





Ben je enthousiast en wil jij ook een keer meedoen? De Rotterdam Running Crew loopt iedere 2e woensdag van de maand, de volgende run is op 12 februari. Houdt de Facebook-pagina van Rotterdam Running Crew in de gaten voor meer informatie. Zij zijn ook te volgen op Twitter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten