vrijdag 7 februari 2014

Good sports: Running in the rain

 
Oké toegegeven: het is nog niet eens onder nul, het sneeuwt nog niet en het is niet glad, maar met die ijzige wind in combinatie met de regen vond ik de omstandigheden woensdag toch niet zo heel erg leuk! Toen ik mijn huis uit hobbelde kletterden meteen de koude regendruppels op mijn voorhoofd. Een zwerver op het bankje keek naar de lucht en riep me na: “Ja meid, this is my life, waarom ga jij voor je plezier naar buiten?”. Tsja dat vroeg ik me op dat moment ook af toen er ook nog een windvlaag de hoek om kwam zeilen. Alleen ik MOEST en ZOU die hectische werkdag eruit rennen, so let’s go! Als een jekko stortte ik me op de Maasboulevard en probeerde ik een fietser in te halen die met man en macht de tegenwind op de Willemsbrug probeerde te trotseren, bijna gelukt, maar ja naar beneden ging zij toch een stuk sneller. Bummer.....

Of ik er spijt van heb? Nee, eigenlijk vind ik rennen met slechtere omstandigheden juist een uitdaging. Voor het eerst in tijden rende ik ook 5 KM in 25 minuten, dat is dan weer een voordeel van de kou, ik ga harder rennen om het warm te krijgen en te blijven en die warme douche voelt na zo'n run nog beter! Mijn streven voor mijn volgende 10 KM is rennen binnen 50 minuten, wordt pittig want zo snel ben ik nog nooit geweest, moet ik de weergoden dan smeken om slecht weer???



Geen opmerkingen:

Een reactie posten