maandag 5 mei 2014

Good sports: Running is freedom.

Het is 5 mei: Bevrijdingsdag. Vandaag vieren we onze vrijheid. Ik sta er niet zo vaak bij stil, maar toen ik vanmorgen mijn rondje bruggen liep en de rood-wit-blauwe vlaggen zag wapperen, dacht ik dat het voor bewoners van oorlogsgebieden helemaal niet zo vanzelfsprekend is om je hardloopschoenen aan te trekken en een rondje te doen. In het 'Start to Run"-magazine van Runner's world las ik een interview met Hind Halawa uit Iran, zij vond het vreselijk niet meer te kunnen sporten toen de oorlog uitbrak, ik kan me daar helemaal in vinden. Even een momentje van bewustwording dus:

Running is freedom.


Inderdaad, mij staat niets in de weg! Een vrije maandag, heerlijk uit mezelf wakker en toen ik op Facebook een morning inspiration post zag met iets in de trant van: put on your sneakers and let's go running en ik de zon zag schijnen kon ik niet anders dan mijn bed uit stappen voor een Monday Morning Run!



Meteen tijd om mijn nieuwe running shorts van de H&M te checken, superhip te dragen aan twee kanten, dus meer in de mood voor fluoriderend oranje of stijlvol zwart? Vandaag koos ik voor zwart, maar wel met fluorjack. Nou de shorts mogen blijven, het rent heerlijk, lekker luchtig, fijne stof, voel vrijheid! Plus de bouwvakkers op de Maasboulevard zagen het ook wel zitten ;).... De randjes draaien soms wat om, maar ik ondervond er geen hinder van.



Het weer zat mee, mijn tempo zat mee. Beat the bridges, ik houd er van. Dit keer versloeg een van de bruggen mij, de Koninginnebrug nog wel, de kleinste en vlakste van allemaal.... Niet omdat deze zo heftig zwaar is, nee ze stond open. Ik werd verplicht om te rekken, helemaal niet verkeerd gezien ik ietwat stijfjes uit mijn bed kwam en gisteren na de hockey toch wat last van mijn lies ondervond. Elk nadeel heb zijn voordeel, Cruyff je hebt gelijk! Nog een voordeel van openstaande bruggen, even stilstaan bij de gave schepen die door Rotterdam varen!

Genieten met een grote G en ohja de ladiesrun komt er weer aan! Time for soms training!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten