vrijdag 21 maart 2014

Good sports: Off day

Friday Runningday, dat beloofde ik vorige week, dus ook vandaag kon ik niet achterblijven. Ondanks dat ik gesloopt was na een drukke week met weinig slaap en een gek ritme, trok ik mijn hardlooppekske aan en stapte ik de deur uit. Na alle regen was de zon weer gaan schijnen, dus niks weerhield me van een mooi looprondje, althans dat dacht ik... Soms heb je van die dagen, dan kun je het proberen, maar dan is het gewoon niet echt jouw running day. Vandaag had ik zo'n dag, het wilde niet, maar dan ook gewoon echt niet. Na 500 meter sprong er al een of andere zwerver voor mijn neus, zwaaiend met zijn armen, ik besloot hem te negeren en er met een boog omheen te rennen, na 800 meter ging mijn veter los (ik had er toch echt een dubbele knoop ingedaan, toch?!), de harde wind op de Maasboulevard en de Willemsbrug putte me uit, ter hoogte van de Maastoren zag ik het gewoon niet meer zitten en begon met wandelen, ik had gewoon ECHT geen zin meer en mijn motivatie had ik ergens onderweg verloren, misschien wel van de brug gewaaird, ik weet het niet. HELP wat nu?! 

Halverwege de Erasmusbrug haalden steeds meer hardlopers me in. Oké dan toch maar weer proberen, het ziet er ook zo suf uit om in je hardloopoutfitje te gaan wandelen, hoi motivatie, fijn dat je weer terug bent! Ik pakte het rennen weer op, jeeeej wind mee. Zooo, hallo Oostplein, ja ik vind het wel weer genoeg, ik heb mijn best gedaan, wandel nog even uit. After all toch nog 4,2 KM rennend volbracht, en 1,3 KM wandelend, best aardig voor een off day.

Verklaring? Hmmmm ik kan wel wat bedenken: Slecht en ongezond geleefd deze week. Ik mag dan al wel 11 dagen geen alcohol meer drinken, maar met die overheerlijke hamburgers, kilo's paaseieren en stroopwafels, werpt dat nog niet zijn vruchten af. "Exhausted" zo voelde ik me al toen ik thuis kwam van mijn werk vandaag. Toch dat rondje willen doen in de hoop dat je er energie van krijgt, maar ik voelde me alsof ik was leeggezogen door een dementor uit Harry P.

Soms is rust de beste training en moet je accepteren dat het gewoon een keer niet wil, rust eerst uit voor je resultaten kunt boeken. Er is hoop, we hebben nog genoeg andere dagen tot 13 april.

En dan nog dit, deze Amerikaanse vrouw maakt selfies met lekkere mannen tijdens de Marathon, hoe cool is dat! Misschien een ideetje voor als ik de 10 KM bij de ABN AMRO Marathon Rotterdam toch te lang vind duren... Check meer foto's op Froot!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten