maandag 10 maart 2014

Good things: Echte Rotterdammers

Het moest er toch eindelijk eens van komen. Museum Rotterdam, de tentoonstelling ‘echte Rotterdammers’ staat voor mij als import-Rotterdammer al enige tijd op mijn to-do-list. Dit was het op een na laatste weekend dat de tentoonstelling nog te zien was, dus afgelopen zaterdag fietste ik met een vriendinnetje naar ‘de verkeerde kant van de brug’ (just  joking), op naar Las Palmas op Kop van Zuid.

De tentoonstelling gaat zoals de naam al zegt over Rotterdammers. En is onderverdeeld in verschillende thema’s:
  • Echte Rotterdammers houden van hun kluppie (Sport)
  • Echte Rotterdammers zijn hier geboren en getogen (Bekende Rotterdammers)
  • Echte Rotterdammers geloven alles (Geloof)
  • Echte Rotterdammers zijn jong (Jongerencultuur)
  • Echte Rotterdammers hoor je van verre (Taal)
  • Echte Rotterdammers gaan recht op hun doel af (kleding van echte Rotterdammers door de jaren heen)
  • Echte Rotterdammers werken hard (Werk)
  • Echte Roterdammers maken de stad (de stad is meer dan stenen alleen)

Ondanks dat ik geboren en getogen ben in Brabant ligt een deel van mijn hart toch ook wel in Rotterdam, deze tentoonstelling bevestigt het maar weer, wat is dit een gave stad!!

Dus als je nog tijd heb ga!!! De tentoonstelling is nog te zien tot 19 maart in Las Palmas.

Met 17 graden en volop zon kon een terrasje achteraf dan ook niet ontbreken en wat is dan een betere Rotterdamse plek bij uitstek dan Hotel New York? Heerlijk achter de schermen, uitkijkend over de skyline…. I love it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten