zaterdag 16 november 2013

Good food: slutty brownies

Ik houd van surfen, op het internet welteverstaan, op golven heb ik wel eens geprobeerd, maar dit was geen heel groot succes... Dus houd ik het voorlopig even veilig achter mijn laptop. Tijdens een van die surftochten kwam ik terecht op de blog Dailylin en ik begon meteen te watertanden. Op de pagina die ik opende kwam ik tot een wel heel erg lekkere ontdekking 'Slutty brownies' genaamd. Je zult wel denken: hoezo Slutty brownies? Nou de schrijfster heeft het antwoord: “They’re called Slutty Brownies because they’re oh so easy, and more than a little bit filthy.“ Een brownie met een stiekeme bodem van koekjesdeeg en gevuld met verborgen oreo's… hmmm, terwijl ik dit schrijf loopt het water me weer in de mond. Wat een geluk dat mijn vader dit weekend jarig was en ik meteen het recept in de praktijk kon gaan brengen! Inderdaad, de schrijfster had geen woord te veel gezegd, deze brownies waren Goddelijk! 



Het recept?
- Een pak koekjesmix + benodigdheden
- Een pak browniemix + benodigdheden
- oreo's
- water
- bakpapier

Verwarm de oven voor op 160 graden. Bedek een bakvorm met bakpapier. Maak de koekjesmix klaar volgens de aanwijzingen van de verpakking. Voeg een klein scheutje extra water toe. De koekjes gaan namelijk wat langer de oven in en op deze manier blijven ze lekker smeuïg. Bedek het bakpapier met de cookiemix en verdeel de Oreo’s over het cookiedough. Ik had de oreo's wat gecrunched zodat het later makkelijker snijden was.
Maak de browniemix volgens de verpakking klaar. Giet de browniemix over het oreo/cookiedoughmengsel. Ha, nu ziet het er uit als ieder ander browniebakblik. Niemand vermoed dat hieronder nog twee Goddelijke lagen schuil gaan.
Bak de brownies een half uur in de oven en kijk of ze klaar zijn (prik erin met een vork, ze mogen nog lekker zacht van binnen zijn).



bron: www.dailylin.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten