zondag 22 december 2013

Good sports: The Runners




De filmmakers Matan Rochlitz en Ivo Gormley waren benieuwd naar waar hardlopers aan denken terwijl ze rennen, wat is hun motivatie, hoe staan ze in het leven, waar doen ze het voor? De runners bleken openhartiger dan ze dachten en vertelden openlijk over hun ambities, ziektes, geloof, seks, de wil om te trouwen, kinderloosheid of de liefde voor hun vader. En prachtige korte film over bijzonder mooie mensen.



En ik, tsja waar denk ik dan aan tijdens het lopen? Soms zet ik juist mijn verstand op nul en probeer aan niets te denken. Of ik zet mijn plannen voor de komende dagen op een rijtje, krijg ideeën en ingevingen, of ik bedenk gewoon hoe ik verder zal gaan lopen, kan ik een rondje Plas erachter aan nog aan, of ren ik nog even door naar de Esch? 

Het liefst zou ik na het zien van deze documentaire nu mijn hardloopschoenen aantrekken en naar buiten rennen, om na te denken over het toetje wat ik met Kerstavond wil gaan maken, because I lost my inspiration! Alleen om half 12 's avonds is dat misschien niet het beste idee van Nederland... Morgen weer een dag, nog 22.7 KM te gaan voor eind december!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten