vrijdag 27 december 2013

Good sports: I did it!

Joeeehoeeee I did it! Even een vreugdekreet, mijn 70 km voor deze maand zit er op en wel 4 dagen voor de deadline van 31 december, en zelfs 2 dagen voor mijn eigen deadline 29 december, want dan vlieg ik met 7 vrienden naar Madrid om het nieuwe jaar in te luiden.

Waar deed ik het voor? Uiteraard voor mezelf, ik loop omdat ik het leuk vind, ik me er lekker bij voel, ik beter in mijn vel zit (niet alleen omdat dat vel strakker is geworden en ik daar veel complimentjes over ontvang), maar ook omdat ik tijdens een run al mijn gedachten opzij zet en mijn hoofd even leeg mak.

Toch is het soms moeilijk om je motivatie te vinden. Bijvoorbeeld op een dag als vandaag, wanneer die after Christmas party toch nét wat te gezellig was en je na 4 uur slaap door je vader uit bed gebeld wordt.... En dan denk ik aan al die runners die wel weer en wind doorstaan om hun kilometers te maken, hé ik ben geen mietje. IK WIL ER OOK EEN ZIJN! Gelukt? Yes I'm one of them!

Gelukkig is er voor als je de motivatie dan toch niet helemaal uit jezelf kunt halen altijd nog het internet.

Lees bijvoorbeeld dit artikel van Womens Health, 10 redenen om te sporten, die eens niet direct betrekking hebben op je uiterlijk.

Of dit artikel van Prorun, waarom het juist goed is te beginnen met te sporten in tijden dat je veel eet, JUIST NU dus.

Tsja en voor mij was de motivatie van het web in deze tijd van het jaar duidelijk Girlslove2run met hun actie #whywait! 


En dan nog een keer:

Whiehoeeeeeee ik heb het gehaald!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten