maandag 14 april 2014

Good food: homemade Granola

Meestal eet ik gewoon heel Hollands een boterham als ontbijt. Behalve als ik weer eens te laat mijn bed uit ben gekomen, dan graai ik een krentenbol mee en eet ik die in de metro op. Soms heb ik wel eens zin in wat anders, toen kwam ik dit recept tegen voor granola, uuuhhhh granola? Ja en soort gezonde mix van ontbijtgranen, noten en specerijen. Heerlijk met yoghurt en vers fruit!


Wat heb je nodig?

  • 3 kopjes havervlokken (kan het ook mengen met quinoavlokken)
  • 1 ½ kopje ongezouten noten (amandel, pecan, walnoten)
  • 1 kopje kleingemaakte kokosblokjes (te koop op de markt)
  • 2 el lijnzaad
  • ½ kopje honing
  • ¼ kopje zonnebloemolie
  • snufje zout 
  • snufje kaneel

Hoe bereid je het?


Meng alle ingrediƫnten in een grote kom en meng goed. Spreid het mengsel uit op een grote, met bakpapier belegde bakplaat en bak 35 minuten in een voorverwarmde oven ( 160 graden). Roer in het begin een paar keer door (als je dat niet doet, krijg je klonten, maar sommige mensen vinden dat juist fijn).
   
Laat afkoelen en bewaar in een luchtdichte bak. 
  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten