dinsdag 8 april 2014

Good things: Dag van de Bril



Vandaag is het de dag van de bril. Als brildrager moet ik daar natuurlijk wel aandacht aanbesteden! Naast mijn supercharming #brilfie op Twitter wijd ik er ook nog een blogpost aan, brillen zijn gewoon gaaf!

De radiozender 3FM met de bekende brildragers Giel Beelen en Paul Rabbering zet vandaag de bril in het zonnetje. Zo hadden zij de brillijst en de brillenquiz in hun programma en kon er gestemd worden op de genomineerden voor de 'Best Brildragende BN'er van het jaar, wie anders dan Guus Meeuwis kon deze verkiezing op zijn naam schrijven?!

Zie je wel, een bril dragen is cool! Ik weet dit natuurlijk stiekem al vanaf mijn 14e, ook al wilde ik daar toen nog niet aan geloven, met mijn blokjesbeugel en een bril....  ik vond het zo niet cool! Ik had alleen geen keus, mijn ogen wilden maar niet meewerken aan lenzen. Dus dan toch maar weer dat montuur op mijn hoofd. 

Het dragen van een bril leidde vroeger nog tot suffe openingszinnen, hoe vaak ik het onderstaande wel niet voorbij heb horen komen:
  •  "Ha ben jij het zusje van Guus Meeuwis?"  - "Ja vriend, brillen worden gevormd in de baarmoeder, best cool dat mama Meeuwis er twee dezelfde monturen uit heeft weten te werpen is het niet?"
  •  "Jij bent zeker heel slim?"  - "Yes you idiot en jij zeker niet dat je niks beters kun bedenken?
  • "Ben jij lerares?" - "Ooit wel eens een lerares van 17 gezien? Pf jij moet nog een hoop leren!"
Gelukkig zijn deze tijden voorbij en is een bril zelfs een waar mode accessoire geworden. Een bril dagen is cool, hip, lekker praktisch en bovendien ook nog eens sexy. De website Upcoming geeft 16 redenen waarom brildragers superieur zijn, ik kan niet anders dan dat beamen! En zeg nou zelf, dit is toch buitengewoon hot?

Superman Clark Kent
Johnny Depp

Jude Law voor Vogue


Gossip Girls Chuck Bass

Geen opmerkingen:

Een reactie posten